Συναυλία για φλάουτο και άρπα με τους Γιάννη Ανισέγκο και Σίσσυ Μακροπούλου
Το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης σας προσκαλεί το Σάββατο 27 Μαΐου στις 20:30 στην αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη», Φράγκων 15, στη συναυλία για φλάουτο και άρπα με τους Γιάννη Ανισέγκο και Σίσσυ Μακροπούλου.
Ένα φλάουτο και μία άρπα συνδιαλέγονται σε ένα πρόγραμμα που εκτείνεται από την εποχή Μπαρόκ έως τον 21ο αιώνα. Στη συναυλία θα παρουσιαστούν η Σονάτα για φλάουτο και άρπα του Lowell Liebermann op.56 (1996), ένα από τα αντιπροσωπευτικότερα έργα για αυτόν τον συνδυασμό οργάνων, μία μεταγραφή από το έργο Το απόγευμα ενός φαύνου του Claude Debussy για φλάουτο και άρπα, καθώς πρόκειται για όργανα που συνδέονται άρρηκτα με την εποχή του ιμπρεσιονισμού, το κομμάτι Fauno che fischia a un Merlo (1980), ένα έργο με εύθραυστο ηχητικό περιβάλλον και λεπτές αποχρώσεις, ένα απόσπασμα από το έργο για σόλο φλάουτο του συνθέτη Beat Furrer Akousmata και μία μεταγραφή για άρπα από το Adagio του Κοντσέρτου σε ρε ελάσσονα του J.S. Bach (BWV 974II). Η συναυλία κλείνει με μία σύνθεση της Σίσσυς Μακροπούλου με τον τίτλο Νόσος. Το έργο αυτό, σύμφωνα με την συνθέτρια, είναι η περιγραφή μίας ψυχικής ή παθολογικής κατάστασης στην οποία επέρχεται κάποιος από γνωστή αλλά και άγνωστη αιτία.
Πρόγραμμα:
Lowell Liebermann – Σονάτα για φλάουτο και άρπα
Claude Debussy – Prélude à l‘Après–midi d‘un faune σε διασκευή για φλάουτο και άρπα
Salvatore Sciarrino – Fauno che fischia a un Merlo (1980) για φλάουτο και άρπα
Beat Furrer – απόσπασμα από το έργο Akusmata για σόλο φλάουτο
J.S.Bach/Marcello – Adagio – Κοντσέρτο σε ρε ελάσσονα, BWV 974II, μεταγραφή για άρπα
Σίσσυ Μακροπούλου – Νοσος για φλάουτο και άρπα
Ο Γιάννης Ανισέγκος κατέχει από το 1999 την θέση του κορυφαίου Β’ στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Σπούδασε φλάουτο στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης με τον Ilie Makovei, στο σολιστικό τμήμα της Ανώτατης Μουσικής Σχολής της Κολωνίας με τον Hans-Martin Műller (υποτροφία Aλεξάνδρα Tριάντη) και στο Trinity College of Music του Λονδίνου με καθηγητές τους Anna Noakes, Lynda Coffin και Alan Baker (piccolo). Είναι επίσης πτυχιούχος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.
Το ενδιαφέρον του για τη σύγχρονη μουσική και τη χρήση διευρυμένων τεχνικών των οργάνων της οικογένειας του φλάουτου τον έφερε σε επαφή με πολλούς συνθέτες και ένα πλούσιο ρεπερτόριο για το όργανο αυτό. Είναι μέλος του συνόλου σύγχρονης μουσικής dissonArt ensemble και του τρίο ΙΑΜΑ. Με τα σύνολα αυτά έχει μία συνεχή παρουσία από το 2004 σε διεθνή φεστιβάλ και κεντρικές σκηνές της Ευρώπης όπως Münchener Biennale, Deutsche Oper Berlin, Musikprotokoll Graz, Festival Mixtur Barcelona, Biennale Salzburg, WDR Κöln, Φεστβάλ Αθηνών, Musica Insieme Contemporanea Bologna, Kunstfestspiele Herrenhausen Hanover, Darmstädter Ferienkurse, Festival 4020 Mehr als Musik Linz, Klangspuren Innsbruck, Klang Festival Copenhagen, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, ΜΜΘ, ΜΜΑ, Μinoritensaal Graz, BKA Theater Berlin, Κolumba Μuseum Κöln, Εναλλακτική Σκηνή Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, μεταξύ άλλων. Τον Απρίλιο του 2017 παρουσίασε με την Κ.Ο.Θ. σε πρώτη πανελλήνια εκτέλεση το κοντσέρτο για φλάουτο και ορχήστρα του Krzysztof Penderecki.
Παράλληλα, δραστηριοποιείται και ως καθηγητής φλάουτου, ενώ από το 2017 διδάσκει στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Έχει παραδώσει σεμινάρια φλάουτου στο Μουσικό Χωριό, στο ΑΒΓΟ και στη Μουσική Κατασκήνωση Αγίου Νικολάου Χαλκιδικής. Έχει ηχογραφήσει για την Dissonance Records τα CD με τίτλο IAMA – Present Perfect Vol.1 και dissonArt live in Köln και συμμετέχει στο CD της Naxos με τίτλο Papaioannou, Y.A.: In the Depth of the Looking Glass /Associations /Erotic /Rhythms and Colours.
Η Σίσσυ Μακροπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Ξεκίνησε άρπα σε ηλικία 11 ετών με τον Θόδωρο Ματούλα και την Μαρία Μπιλντέα. Τις πτυχιακές της σπουδές ολοκλήρωσε στο Conservatorium van Amsterdam (2006-2009). Το 2007 κέρδισε το δεύτερο βραβείο στον 7ο παγκόσμιο διαγωνισμό άρπας στην Ουτρέχτη. Ακολούθησε μεταπτυχιακό στην Hochschule für Musik Detmold (2010-2012) και στο Universität für Künste Berlin (2014-2016), όπου και μαθήτευσε με ειδικότητα στην ορχήστρα κοντά στην Marie-Pierre Langlamet.
Από το 2012 είναι στενός συνεργάτης της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, της Deutsche Oper και της musicAeterna. Έχει συμπράξει με μαέστρους όπως ο Daniel Barenboim, Andris Nelsons, Θ.Κουρεντζής, Tugan Sokhiev, Matthias Pintscher και Yannick Nézet-Séguin. Ως σολίστ έχει εμφανιστεί με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Nordwestdeutsche Sinfonietta και την Sinfonietta Köln. Το 2019 κυκλοφόρησαν από τη Brilliant Classics οι Εποχἐς του Τσαϊκόφσκι (The seasons, Op.37a) σε διασκευή της για σόλο άρπα. H Σίσσυ Μακροπούλου έχει διεθνή παρουσία και ως συνθέτης. Έργα της ἐχουν παιχτεί στο Μόναχο (Münchener Kammerspiele), στο Βερολίνο (Sophiensäle), στη Βιέννη (Brut), στη Ζυρίχη (Gessnerallee), στη Φρανκφούρτη (Mousonturm) και στο Diaghilev Festival της Περμ στην Ρωσία. Στο χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής ακούει στο όνομα Sissi Rada. Έχει συνεργαστεί με ονόματα όπως ο Brian Eno, Lee ῾Scratch῾ Perry, Mouse on Mars, David August, οι Deerhoof, η Λένα Πλάτωνος και οι Kadebostany. Έχει εμφανιστεί μεταξύ άλλων στο Electronic Beats, XJazz Festival, Reeperbahn, Berliner Festspiele.
Τις σπουδές και τη δουλειά της έχουν υποστηρίξει με υποτροφίες οργανισμοί όπως Musikfonds Berlin (2018-2019), Amplify Berlin (2019), Werner Richard-Dr.Carl Dörken Stiftung (2011), Onassis Foundation (2008).
sissimakropoulou.com