Scroll Top

Συναυλία για βιολοντσέλο και άρπα, «Spiegel im Spiegel» – «Καθρέπτης στον Καθρέπτη»

Συναυλία για βιολοντσέλο και άρπα, «Spiegel im Spiegel» - «Καθρέπτης στον Καθρέπτη»

Πότε

18 Μαΐου 2023    
21:00

Πού

Τύπος Εκδήλωσης

Το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης σας προσκαλεί την Πέμπτη 18 Μαΐου στις 21:00 στην αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη», Φράγκων 15, στη συναυλία για βιολοντσέλο και άρπα «Spiegel im Spiegel»- «Καθρέπτης στον Καθρέπτη».

Η βιολοντσελίστρια Juliana Laska και η αρπίστρια η Κατερίνα Κίτσου θα πραγματοποιήσουν μία μουσική συνάντηση εσωτερικής αναζήτησης, κατά την οποία ένα βιολοντσέλο κ μία άρπα καθρεφτίζονται μέσα από μία μουσική διαδρομή που εκτυλίσσεται από το baroque, κάνοντας ένα ιμπρεσιονιστικό πέρασμα, μέχρι το σήμερα, το τώρα, σε αναζήτηση απαντήσεων.

Οι δύο ερμηνεύτριες θα δουν την μουσική τους αντανάκλαση μέσα από τη ματιά των Huber,  Tournier, Sina, Skenderi, Tedeschi, Bloch, Paganini–Silva, Pärt, Παπασταύρου και Κίτσου σε μία συνθετική αναφορά γεγονότος, όπως κ μέσα από το συναπάντημά της τελευταίας με τον J.S. Bach.

Πρόγραμμα:

 

WHuber:   Fantasie Op.13 για βιολοντσέλο και άρπα

J. S. Bach – Kat. Kitsou:   Looking for myself (μελωδία πάνω σε πρελούδιο του Bach)

MTournier:   Nocturne οp. 21 για βιολοντσέλο και άρπα

E. Sina:   The cherry garden (inspired by A. Chekhov) για βιολοντσέλο και άρπα

Kat. Kitsou:   2nd Floor – Preghiera για σόλο άρπα

Λ. Παπασταύρου:  Από τη «Μικρή Ελληνική Σουίτα», Νανούρισμα– Στα 7/8 για σόλο βιολοντσέλο –Βάκχικος χορός

YSkenderi:   Νανούρισμα Παραδοσιακό για σόλο βιολοντσέλο

LMTedeschi:   Elegia οp.22 για βιολοντσέλο και άρπα

Bach – Grandjany:   Andante από τη Σονάτα για βιολί αρ.2, για σόλο άρπα

EBloch:   Από το «Jewish Life», αρ.1  Prayer για βιολοντσέλο και άρπα

Paganini– Silva:   Variazioni di bravura, σε θέμα του Mosè του G. Rossini για βιολοντσέλο και άρπα

Α. PärtSpiegel im Spiegel για βιολοντσέλο και άρπα

 

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΙΤΣΟΥ

Η Κατερίνα Κίτσου γεννήθηκε στη Θεσ/νίκη. Το πρώτο δίπλωμα άρπας το πήρε με Άριστα παμψηφεί και βραβείο από το Κ.Ω.Θ. Συνέχισε στη Musikhochschule της Κολωνίας, στην τάξη της Han-An Liu παίρνοντας δίπλωμα και Konzertexamen με Άριστα.

Επίσης σπούδασε μουσική δωματίου στο Rotterdams Akademie, με τον Vladimir Mendelssohn. Παράλληλα σπούδασε βιολί και έχει δίπλωμα μονωδίας με άριστα παμψηφεί. Υπήρξε υπότροφος του Ωνάσειου Ιδρύματος και του Ο.Μ.Μ.Α. Παρακολούθησε σεμινάρια με τους: Roncea, Kondonassis,  Pascuali, Storck,  Moretti,  Boden και Mathieu. Επίσης  παρακολούθησε σεμινάρια Baroque τραγουδιού με την Νάντια Φιόρου. Σήμερα συνεχίζει με την Βίκυ Αλμαζίδου την αναζήτησή της στο jazz τραγούδι. Βραβεύτηκε στον Διαγωνισμό Άρπας “Associazione Rovere d’Oro”  στην Ιταλία. Συμμετείχε στα φεστιβάλ Δημητρίων, TentArt Festival, Cosmopolis Festival, «Incontri Musicali d’ Estate» στη Σικελία, Musik Triennale, ″St. George International Festival of music″, MIK Festival Korca ως σολίστ σε κοντσέρτα και έργα μουσικής δωματίου, καθώς και σε παραγωγές του Ο.Μ.Μ.Θ., Ο.Μ.Μ.Α., Κ.Θ.Β.Ε. Το 2013 συνέπραξε ως σολίστ με τους Κ.Ο.Θ., Σ.Ο.Δ.Θ., E.S.O. και  «ORPHEUS SOLOISTS». Μεταξύ των καλλιτεχνών που συνεργάστηκε είναι οι: Vl. Mendelssohn, P. Jundt, K. Nikkanen, S. Numata, C. Henkel, M. Jin, Duo Porfiris – Mueller, Amiche Quartet, Eira Lynn Jones.  Έδωσε συναυλίες σε Ιταλία, Ελβετία, Γερμανία, Ολλανδία, Ιρλανδία, Ισπανία, Βέλγιο, Αγγλία, Βουλγαρία, Αλβανία, Κύπρο και Ελλάδα. Ήταν μέλος επιτροπής στους διαγωνισμούς “Jugend Musiziert” και “Musizierende Jugend im Rhein – Sieg – Kreis”. Αποτελεί τακτικό μέλος της επιτροπής στο Διαγωνισμό των «ORPHEUS SOLOISTS» και του Διαγωνισμού «Τάσος Παππάς».

Ηχογράφησε για την W.D.R. καθώς και τα έργα των G. Pierne – Concerto for harp, H. Purcell – Ground for solo harp, Eug. Bozza – Atmospheres. Το 2011 κυκλοφόρησε το CD “Ομήρου Οδύσσεια” σε μουσική Ν. Καραντζή, με συμμετοχή της.

Από το 2004 είναι μέλος της Ορχήστρας Δωματίου «ORPHEUS SOLOISTS» και  συνεργάζεται τακτικά από το 2005  με την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσ/νίκης. Από το 2014 συνεργάζεται και με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, ως Α’ και Β’ Κορυφαία. Ξεκίνησε να διδάσκει άρπα  στο ΚΩΘ το 2006 και στο ΣΩΘ  το 2016.

Από το 2020 ξεκίνησε νέο τμήμα άρπας, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, όπου και διδάσκει.

Από το 2012 δίνει master classes στην άρπα στο ″St. George International Festival of music″. Τον Μάιο του 2017, είχε πρόσκληση από το Royal College of Manchester για master class. Τον Ιούλιο του 2018, προσκλήθηκε να διδάξει σε master class από το 5th International Summer Harp Academy στη Βουλγαρία.

Η Κατερίνα Κίτσου, το 2013, δημιούργησε τις ″PerHarps″, με μέλη τις μαθήτριές της και έργα που στηρίζονται κατά κύριο λόγο σε προσωπικές της διασκευές και συνθέσεις, που άρχισαν να εκδίδονται στο εξωτερικό. Οι PerHarps είναι το μοναδικό σύνολο από άρπες σε όλη την Ελλάδα, το οποίο έχει ταξιδέψει σε πολλές πόλεις  και έχει καταφέρει να κάνει γνωστή την άρπα με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο, με πρόσφατη παρουσία στο Φεστιβάλ Επταπυργίου.

Το καλοκαίρι του 2022 κυκλοφόρησε σε μουσικές πλατφόρμες το τραγούδι ″Le Lendemain″ σε πρωτότυπη μουσική του Δημοκράτη Παπαϊωάννου και φωνή της ιδίας.

 

JULIANA LASKA

Η Juliana Laska ξεκίνησε την εκμάθηση του βιολοντσέλου στην γενέτειρά της Αλβανία σε ηλικία 6 ετών. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών της στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών έλαβε παμψηφεί το Δίπλωμα Βιολοντσέλου στην τάξη του  Χρήστου Σφέτσα, καθώς και τα διπλώματα θεωρητικών (αρμονία, αντίστιξη, φούγκα) στην τάξη του Ανδρέα Χαραλάμπους. Η κρατική υποτροφία που κέρδισε το 2000 της επέτρεψε να μετοικήσει στο Παρίσι για να συνεχίσει τις σπουδές της, όπου ζει και εργάζεται μέχρι σήμερα. Είναι κάτοχος των διπλωμάτων: Diplôme de Virtuosité και Diplôme de Concert της Schola Cantorum υπό τον Erwan Fauré, καθώς και απόφοιτος του Τμήματος Μουσικολογίας του Πανεπιστημίου Paris VIII (Μάστερ στον τομέα “Μουσική και Έρευνα”, 2012). Από τον Μάιο του 2019 κατέχει τον κρατικό τίτλο “Professeur d’Enseignement Artistique ”. Διδάσκει βιολοντσέλο στα κρατικά Ωδεία της Joinville Le Pont και της Gien. Ξεκίνησε την επαγγελματική της καριέρα στην Ελλάδα το 1997. Υπήρξε μέλος της Εθνικής Ορχήστρας της Ελληνικής Ραδιοφωνίας , καθώς και καθηγήτρια βιολοντσέλου σε παραρτήματα του Εθνικού Ωδείου Αθηνών. Παράλληλα με τη διδασκαλία συνεχίζει την επαγγελματική της πορεία ως σολίστ και μουσικός δωματίου στη Γαλλία, αλλά και σε άλλες χώρες (Ελλάδα, Αλβανία, Κόσοβο, Γερμανία, Ιαπωνία ). Το 2015 πραγματοποίησε ως σολίστ την παγκόσμια πρώτη εκτέλεση του Κοντσέρτου για Βιολοντσέλο και Ορχήστρα του Δημήτρη Δραγατάκη με την Εθνική Ορχήστρα Ελληνικής Ραδιοφωνίας υπό τη διεύθυνση Βύρωνα Φιδετζή. Το 2005 ηχογράφησε ως σολίστ το Κοντσέρτο του R. Schumann με την Εθνική Ορχήστρα Ελληνικής Ραδιοφωνίας υπό τη διεύθυνση  Ανδρέα Πυλαρινού, το 2007 ηχογράφησε σε ζωντανή εκτέλεση το σύνολο των σουιτών για σόλο βιολοντσέλο του J.S. Bach, το 2019 συμμετείχε στην ηχογράφηση όλου του έργου για μουσική δωματίου του Ermend Bonnal (Reflets Solaires), το 2019 επίσης ηχογράφησε την μουσική της ταινίας “5ème Set” του Q. Reynaud και το 2020 ηχογράφησε την Chaconne του J.S. Bach σε δικιά της διασκευή για βιολοντσέλο (σε διωνυμική/son binaural ). Παίζει ένα βιολοντσέλο Mirecourt των αρχών του 19ου αιώνα που φέρει την υπογραφή του Frédéric Cantal και το δοξάρι της είναι της σχολής Mittenwald των αρχών του 19ου αιώνα.